woensdag 17 oktober 2012

Mijn favoriete series!










Ik ben niet iemand die heel veel tv kijkt, maar als ik een serie leuk vind, dan ga ik deze ook steevast volgen :). In deze post kom je meer te weten over mijn favoriete series, met een woordje uitleg!

Er zijn goeie puntjes aan elke serie maar ook mindere. Lees hieronder meer erover en ik heb ook steeds een trailer of een stukje video erbij geplaatst :).

Expeditie Robinson is terug begonnen en ookal is het meer gericht op de ruzies (wat ik doodzonde vind), het is best wel entertainend. Het enige waar ik echt de pest aan heb zijn de Belgiƫ vs. Nederland ruzies (zoals ik al eerder zei, de ruzies in het algemeen). Ik moet zeggen dat ik mezelf meestal betrap dat ik voor Nederland ben - ik ben zelf Belgisch, sorry Belgen - maar ik erger mij echt rot aan Gene Thomas en Zoƫ Van Gastel, en om eerlijk te zijn aan de laatste het meest. Jammer dat het niet meer gericht is op echt overleven, maar meer op de interactie tussen de "spelers". Achja, ik bekijk het nog steeds.


Leuk dat ze muziek gebruiken van o.a. Harry Potter en the Hunger Games... not. Iemand anders al opgemerkt? 

......................................................................................................................................................................................................

Dit is ongetwijfeld mijn favoriet. Ik leerde de serie kennen via mijn vriend en in het begin (nu nog steeds soms) vind ik het super ingewikkeld met alle personages. Maar eens je er een beetje beter aan gewent raakt, opent zich een super boeiend verhaal. Ik heb ook het eerste boek gekocht! Hieronder staat een korte inhoud, zoals je ziet is het moeilijk met alle personages (dat vond ik toch).

Het boek begint met de reis van de regerende koning Robert I Baratheon naar zijn vriend Eddard Stark (Ned), zijn bevelhebber in het Noorden van het rijk ‘De Zeven koninkrijken’. Robert vraagt Ned om de positie van Hand van de Koning (kanselier) te gaan vervullen. De vorige Hand, Jon Arryn, is plotseling overleden, en zijn vrouw vermoedt dat het huis Lannister achter de dood van haar echtgenoot zit. Als deze verdenking Eddard Stark bereikt besluit deze de positie van Hand te aanvaarden om de waarheid omtrent de dood van Jon te achterhalen. Ondertussen ontdekt zijn zevenjarige zoon Bran dat Koningin Cercei Lannister een liefdesrelatie met haar tweelingbroer Jaime Lannister heeft, waarna hij betrapt wordt en door Jaime uit een venster gegooid wordt. Eddard en zijn dochters (de elfjarige Sansa en de negenjarige Arya), vertrekken met het gezelschap van de koning naar de hoofdstad Koningslanding, waarna een man tracht de bewusteloze Bran te doden. De Reuzenwolf Zomer redt het leven van Bran, waarna zijn moeder Cathelyn er achter komt dat de dolk van de moordenaar het eigendom van de dwerg Tyrion Lannister is. Deze jongere broer van Jaime Lannister valt vervolgens in Cathelyns handen, maar weet door een slim spel te spelen zijn vrijheid te herwinnen. 
In Koningslanding wordt Eddard geconfronteerd met de Kleine Raad, die bestaat uit eigenzinnige persoonlijkheden die het land besturen, en allen eigen doeleinden schijnen te hebben. De positie van de Koning blijkt zwak te zijn en de Lannisters zijn alomtegenwoordig aan het hof. Als Eddard het spoor van Jon Arryn volgt komt hij er achter dat Roberts kinderen eigenlijk de kinderen van Jaime Lannister zijn. Op het moment dat hij Robert dit wil vertellen, wordt deze geveld door een everzwijn tijdens een jachtpartij. De Koning sterft, en Eddard besluit om de kroonprins te ontmaskeren. Dit leidt er echter toe dat hij gevangen wordt genomen, waarna de twaalfjarige Koning Joffrey hem laat onthoofden. Terwijl Arya de stad ontvlucht, trekt de veertienjarige Robb Stark, de oudste zoon van Eddard, met een leger naar het zuiden, waar hij de strijd aangaat met de Lannisters. Deze verloopt voorspoedig; Jaime Lannister valt in zijn handen, en tenslotte wordt hij uitgeroepen als Koning van het Noorden. 
Ondertussen wordt Jon Snow, de veertienjarige bastaardzoon van Eddard, ingewijd in de Nachtwacht, die de noordelijke muur bewaakt tegen de bende van Mans Roover en de geheimzinnige Anderen. Als zijn oom Benjen Stark verdwijnt, en doden tot leven komen, wordt er besloten dat de Nachtwacht op zal trekken tegen de Koning-Achter-De-Muur. Ook Daenerys Targaryen volgt haar eigen pad. Zo wordt zij uitgehuwelijkt aan Khal Drogo van het nomadenvolk de Dothraki. Haar broer, Prins Viserys Targaryen, de laatste erfgenaam van het koninklijk geslacht Targaryen, hoopt zo de kroon van de Zeven Koninkrijken te herwinnen, maar zijn hoogmoedige en tirannieke houding leidt slechts tot zijn dood. Nadat Khal Drogo sterft, evenals zijn ongeboren zoon Rhaego, offert Daenerys de verraderlijke godsvrouw Mirri Maz Duur, waarna uit haar versteende drakeneieren drie draken geboren worden.


......................................................................................................................................................................................................

Dit is eentje voor de Belgen onder ons. Tien afleveringen lang worden de kijkers meegezogen in het leven van de Goethals-zussen. Sinds de vroege dood van hun ouders hangen ze als een echte clan aan mekaar en betreuren ze het dat de banden met hun vijfde zus sinds haar huwelijk wat zijn verwaterd. Met z’n vieren beramen ze de moord op hun onhebbelijke schoonbroer. De zussen zijn bijzonder creatief en bijdehand, en bedenken ronduit vernuftige plannen om zich van hun schoonbroer Jean-Claude te ontdoen. Plannen die in hun hoofd onfeilbaar lijken, maar in de praktijk regelmatig de mist ingaan en voor de nodige collateral damage zorgen… Dus om het kort te zeggen: ze proberen hun irritante schoonbroer "de kloot" te vermoorden, wat hilarische situaties opleverd. Ik ontdekte deze serie toevallig, want ik ben meestal niet echt impressed van de series op VTM. Maar deze sprak me echt aan van in het begin! 

......................................................................................................................................................................................................

 
Haha dit is misschien een oudje, maar ik heb Gossip Girl bekeken vanaf seizoen 1 tot en met 3 en om eerlijk te zijn irriteer ik me soms rot aan hoe de personages met Jan-en-alleman de koffer induiken. Onlangs vond ik dus de echte reden waarom ik naar Gossip Girl kijk: wat een prachtige kleren en haar! Het is echt allemaal zo origineel gevonden en je kan er echt inspiratie van opdoen.


......................................................................................................................................................................................................

Wat zijn jullie favoriete series? :)
Laat het achter bij de comments!
Liefs, V.♥

1 opmerking:

  1. Ik kijk ook Expeditie Robinson, geweldig programma! Ik moet zeggen dat ik mij regelmatig ook irriteer aan een paar Belgen, vooral Olivier vond ik vreselijk vervelend. Op dit moment zijn Min Hee en Paul mijn favoriete deelnemers, ik vind ze allebei ook echt verrassend goed. :)

    BeantwoordenVerwijderen