dinsdag 2 oktober 2012

Als je droevig bent...










We hebben allemaal wel eens van die dagen dat het ons tegenzit en dat we onszelf liever de ganse dag opsluiten, dan buiten te komen. Dat is niet erg, iedereen heeft het toch wel eens? In deze post lees je wat je kan doen op zulke dagen.

Ik ga ervan uit dat je niet met een écht probleem zit, maar gewoon een gloomy dag hebt. Ik spreek dus niet voor mensen die echt depressief zijn, want dat zou deze blogpost echt verschrikkelijk simpel maken. 

Blijf maar binnen! 
Je hoeft helemaal niet buiten te komen vandaag. Je voelt je vandaag minder zeker over jezelf dus buiten komen en mensen rondom je zien is gewoon frustrerend omdat je vandaag eventjes niet jezelf bent. 
Kook iets lekker, verwen jezelf eens en ga in bad of douche uitgebreid en je zal zien dat wanneer je frisser bent, het wel beter zal gaan.


Disney
Ik hou van Disney films. Ze maken me gewoon gelukkig en doen me denken aan een zorgeloze kindertijd. Daardoor krijg ik rust vanbinnen. Echt probeer het eens, het is grappig om die films terug te zien en er is altijd een goed einde! :D 
Zegt Disney je niks, kijk dan naar grappige films zoals What Happens In Vegas of the Hangover!



Opruimen
Soms heb ik zo een vlaag van opruimwoede, vaak op de raarste uren :). Je kan je kamer/appartement op orde leggen, kuisen, kastjes verschuiven zodat de indeling anders wordt, enzovoort enzoverder. De mogelijkheden zijn eindeloos! Daarna kan je het zien als "een nieuwe start". Beloon jezelf met een film die je 's avonds bekijkt, om de dag mee af te sluiten en de volgende dag zal het al veel beter gaan.

Als je toch de deur uitgaat...
Kan je naar de dichtste bibliotheek gaan om een reeks goede boeken te kiezen. Het is er altijd stil en rustig en je kan je tijd nemen om ze uit te kiezen.

Spa day!
Zoals ik al eerder zei: verwen jezelf! Haal al je beauty producten uit de kast en gebruik ze allemaal en vooral: neem de tijd. Je kan zelf maskertjes maken (morgen komt hier trouwens een artikel over). Nagels knippen, bij jezelf een manicure en pedicure uitvoeren, benen scheren, scrubben en wat dan nog, je haren verzorgen...

Ik hoop dat jullie dit leuk vonden om te lezen.
Wat doen jullie zoal op dagen waarop het minder gaat? :)
Laat het achter bij de comments!

Liefs, V.♥

Geen opmerkingen:

Een reactie posten