woensdag 26 september 2012

Wat ik leuk vind aan de herfst!



Nu het alweer herfst is, ga ik ook denken aan dingen die ik dan altijd rond deze periode doe. Ik moet eerlijk toegeven dat ik nu wel besef dat het niet meer zo warm zal zijn, en we hebben ook voor de eerste keer in maanden de centrale verwarming aangelegt :). In deze post lees je over leuke dingen die je kan doen in je vrije tijd, tijdens de herfst. 


Gaan wandelen in bossen! 
Het is prachtig om alle verschillende kleuren van vallende bladeren te zien. Wanneer je eens geen (huis)werk hebt, kan je als ontspanning gaan wandelen. Ik vind het zo rustgevend om omringd te zijn door de natuur. Het doet me nadenken over wat ik aan het doen ben en hoe ik verder wil met mijn leven. Het is alsof je de tijd eventjes stop zet. Als je er toch bent, kan je kastanjes rapen om ze later op te eten :).

Een boek lezen bij de open haard!
Boeken zoals Harry Potter die niet moeilijk zijn om te lezen, maar wel entertainen en vlot lezen. Neem een dekentje en iets lekkers, een warme choco en je bent goed voor een paar uurtjes. Dit doe ik echt graag als ik alleen thuis ben en als er toch niets anders te beleven valt. 

Je kan je ook verdiepen in een moeilijker boek of een boek dat je altijd al eens wou lezen, maar je had nooit echt de tijd. Daag jezelf eens uit om iets te lezen dat je niet gewoon bent. Zijn boeken niets voor jou? Trakteer jezelf dan eens op een paar nieuwe tijdschriften :).



Je favoriete series bekijken!
Dit geldt natuurlijk niet alleen voor in de herfst. Ik vind het gewoon heel erg gezellig om binnen te zitten als het regent en dan te denken dat je daar lekker warm zit. 

Een herfstschoonmaak!
Als je niet zo houdt van stilzitten kan je ook aan een "omgekeerde lenteschoonmaak" beginnen. Al je overgebleven kleren van deze zomer gaan de was in, je neemt grondig het stof af van je kamer en maakt alles netjes om aan het najaar te beginnen. Niets is beter dan een nieuwe start! :)

Vier Halloween!
Het betekent niet dat je op straat moet rondlopen als heks en mensen bedreigen voor snoep - alhoewel dat je dat natuurlijk ook altijd mag doen ;) - maar je kan bijvoorbeeld vriendinnen uitnodigen en samen pompoensoep maken, in pompoenen kerven en zo een theelichthouder maken, cupcakes bakken en ze versieren in het thema van Halloween, of een sleepover houden met de engste films ooit! 



Jam maken!
Als je een tuin hebt, of iemand kent die er een heeft waar je fruit mag gaan plukken, dan kan je zelf jam maken. Dit lijkt mij heel erg leuk om te doen (het doet mij zo een beetje denken aan mijn oma toen ik nog klein was). 

Hopelijk vonden jullie dit leuk om te lezen :). Wat doen jullie zoal bij het begin van de herfst? Laat het achter bij de comments!

Liefs, V.♥

Bron: de foto's heb ik van Google.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten