zondag 23 september 2012

Caudalie Schoonheidelixir










Ik ontdekte het Caudalie Beauty Elixir via een aantal blogs, waaronder Franse, die erover schreven hoe goed het wel was. Het is eigenlijk vooral bekend geworden doordat Victoria Beckham toegaf dat ze dit regelmatig gebruikte. Is het ook echt wat?

Na het lezen van vele reviews kocht ik dan uiteindelijk de 30ml versie voor €10,88. Er is ook een grotere fles van 100ml en deze kost rond de €32. Het is een half tonic, half serum verzorgingsproduct, die je gebruikt op een gereinigde huid net voor je dagcrème of make up aanbrengt.

Naar het schijnt is de ontwikkeling gebaseerd op het beroemde verjongingselixir van Koningin Isabelle van Hongarije uit de 17e eeuw. Het belooft de trekken glad de strijken, het vernauwt de poriën direct bij het aanbrengen en geeft de teint een ware oppepper. Het product kan gebruikt worden voor alle huidtypes. 
De hoofdbestanddelen zijn: druivenextract voor een stralende teint; essentiële rozemarijnolie, extracten van oranjebloesem en roos, benzoë, tonifiërende mirre, samentrekkend essentiële olie van biologische melisse en munt; verzachtend oranjebloesemwater.

Ik gebruik het net voordat ik crème aanbreng (gewoon een paar keer op je gezicht sprayen), omdat ik echt wel vind dat het de poriën vernauwt, zoals bijvoorbeeld op de neus. Het zorgt er ook voor dat je een soort van gezonde gloed op je wangen krijgt, zonder dat het begint te plakken of je haren erin blijven hangen enzo. Het trekt dus heel goed in de huid. Verder heb ik ook een vochtarme huid die er soms droog kan uitzien, en ook dit camoufleert het elixir. Het is verfrissend voor in de zomer, zeker met de munt die erin zit. Ik zou het zo opnieuw kopen!

Misschien een nadeel voor sommigen: het is nogal een kruidige geur. Ik vind hem goed ruiken, maar ik heb ook al van veel mensen gelezen dat de geur tegenvalt. Als je de kans hebt om er eerst eens aan te ruiken voordat je het koopt, zou ik dit zeker doen. Ga dus eerst eens kijken in de apotheek in plaats van op Internet. 


Je kan het elixir hier kopen bij Newpharma, in de grotere apotheken of in sommige Sephora's.

Liefs, V. ♥

Geen opmerkingen:

Een reactie posten